14 februari 2018

Pelgrimspad

'T is toch wat, ga je de pelgrimsroute in Spanje lopen, heb je nog nooit ook maar een meter van het Nederlandse pelgrimspad gelopen!(nou ja, ik niet; Jolanda vast wel hoor, die heeft veel meer kilometers in de benen dan ik...) Een deel van die route ligt hier zo goed als om de hoek: van Zwammerdam naar Aarlanderveen en met het mooie weer van vandaag móet je wel naar buiten dus dat werd het doel van vandaag.
Eerst naar Zwammerdam, langs de
 
schaatsbaan, die onder voortdurende aanmoediging z'n best lag te doen om dicht te vriezen (nog een páár nachtvorstjes) en vandaar via de molenviergang richting Aarlanderveen.

Door de weilanden en langs de molens, da's echt leuk!
En dan staat er ineens een kapstok helemaal alleen in een weiland...

Nog wel even de uitleg doorgelezen natuurlijk! 

En daarna door Aarlanderveen, waar ik een andere wandelaarster trof die meteen haar ongenoegen begon te uiten over het feit dat er nergens tentjes open waren om koffie te drinken... Van zulk wandelgezelschap word ik niet blij dus hup, de pas er in, en op weg naar Nieuwkoop waar de tentjes wel open waren. Nou ja, dat dacht ik in ieder geval toen ik bij restaurant "Zoetwater" binnenstapte voor een kop koffie. Angstwekende stil binnen! Na mijn "goedemiddag!" Kwam er een redelijk geschrokken meneer te voorschijn die me vertelde dat ze officieel nog gesloten waren maarrr een kop koffie kon er altijd wel af... Heel lief meneer Zoetwater, het was een heerlijk bakkie!
Na een klein kwartiertje in een luie stoel weer verder over de Ziende, langs de rietsteker, 
naar Zwammerdam en de laatste kilometers langs de Rijn naar Bodegraven.
Het was een leuke route die ik zeker nog wel eens zal lopen maar nu: lekker op de bank met m'n benen omhoog, ik heb zomaar een beetje stijve benen..

Janine

1 opmerking:

  1. Sandra Botter10:25

    Ik heb deze route al 2 keer gelopen. Prachtige route zo langs de molens. Zeker als ze draaien. Maar nooit geweten dat dit onderdeel van de pelgrimsroute is��

    BeantwoordenVerwijderen